tisdag 27 september 2016

Blossa Blåbär Ingefära!

Jag tror att Blossa har lyssnat på mig (eller på nån annan, eller tänkt själva), för de släpper i år för första gången en alkoholfri årgångsglögg, Limited Edition! Jättekul tycker jag, som efterfrågat det länge!


Glöggen kommer varje år vara smaksatt med nordiska frukter och bär och/eller klassiska julsmaker med en extra krydda. Den första i raden har hämtat inspiration från den svenska skogen och smakar blåbär, med en diskret hetta från ingefära. Den snygga flaskan är en hyllning till en av våra äldsta hantverksformer, träkonsten. 

Det här låter toppen om du frågar mig! Jag vill gärna att en glögg är bärig och ingefära är ju en klassisk julkrydda. Jag tror det kan vara en riktigt god glögg. Dessutom alkoholfri och ekologisk!

Den enda nackdelen är att den endast kommer säljas i utvalda matbutiker... Tänk om jag inte hittar den någonstans!

1 kommentar:

  1. Låter intressant - och gott! Snygg flaska också :)
    Kram från Australien ♥ ~Pernilla

    Swe-Aussie X-mas
    https://julblogg-pernilla73-auswe.blogspot.com.au/

    SvaraRadera