torsdag 8 september 2016

Blossa 2016

Kråkbär? Aldrig hört talas om. Ingen av mina kollegor heller. Vi bor väl i fel del av Sverige helt enkelt. Den ska visst påminna lite om blåbär, så det kan ju bli gott. Sötat med björksirap, det känns ju väldigt naturligt.

Som jag skrivit tidigare så gillar jag ju inte starkvinsglögg och hoppas därför varje år på en alkoholfri glögg eller lättglögg med samma smak, men hittills har det inte hänt. Jag funderar allvarligt på att koka en mugg glögg tills alkoholen försvunnit. Nån som vet hur länge man måste  koka den då?


Maken kommer köpa och dricka den i alla fall, så jag får väl be honom recensera den som vanligt!

Flaskan är snygg tycker jag, det måste jag ju tillägga!

1 kommentar:

  1. Jag har inte stött på kråkbär själv och bor här uppe.. kanske har jag missat något viktigt :)

    Sv: det tycker jag! Den blev riktigt god och går att variera på många sätt :)

    SvaraRadera