torsdag 1 september 2016

Årets Blossa?

Jag läste på Facebook att Blossa snart avslöjar årets smak. Det är ju alltid lite roligt att gissa vad det kan vara, även om jag egentligen inte bryr mig eftersom jag inte gillar starkvinsglögg. (Blossa, varför lyssnar ni inte på mig och gör en alkoholfri eller lättglöggsvariant med samma smaksättning?)

Hur som helst, nu måste man ju spekulera lite. Bär av, det kan ju vara en ledtråd. 


Isåfall borde det inte vara hjortron, lingon, enbär, havtorn eller blåbär, eftersom de redan haft dessa bär. Vad finns det mer för bär? Vinbär, körsbär, krusbär, slånbär, rönnbär? Då hoppas jag på svart vinbär, det låter godast. 

Alternativt så är ordet bär inte en ledtråd, i så fall är den enda ledtråden jag kan hitta den gröna bakgrundsfärgen. Grönt, då tänker jag spontant på Irland, men jag vet inte vad en typiskt irländsk smak skulle kunna vara? Annars då? Vilka länder har gröna flaggor?
Nej, jag har ingen bra gissning. Har du? 

Vi får väl se vad det blir när de avslöjar det!

1 kommentar:

  1. Tänkte också på det med bär första gången jag läste den ledtråden. Men jag tror faktiskt att det kan bli skottland och whisky. Den gröna färgen och lite rött i rutor hade ju varit sååå snyggt och såå juligt. Men sen brukar inte Blossa direkt köra på det juliga kortet. /Mer-jul Lillie

    SvaraRadera