tisdag 20 september 2016

Så förvånad!

Jag var i Sälen i helgen, och där kan man hitta en del hus med julbelysning redan. Inte så förvånande, många där uppe låter belysningen sitta uppe året om och tänder den när det börjar bli mörkt om kvällarna. När vi var där såg jag faktiskt ett hus med tända ljusstakar och full julbelysning. Härligt!

Desto mer förvånad blev jag idag när jag såg att de höll på att sätta upp julbelysningen på samhällets högsta hus (Höghuset kallat, med sju våningar, det enda med fler än tre våningar!). I mitten av september! Det hade jag inte väntat mig. Julen närmar sig!

Nu tänker jag att det snart är dags för vädret att slå om, det får gärna vara soligt och fint men nu är det väl dags för dagar med hög, klar luft och frost på morgnarna? Och glögg, jag måste få tag på glögg. Jag glömde bunkra glögg i julas... I början av oktober ska jag till Ullared, där brukar det gå att få tag på glögg tidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar