lördag 15 oktober 2016

Äppleglögg med vit druva

Igår kväll drack vi glögg igen. Då smakade jag glögg från Kullabygdens musteri, Äppleglögg med vit druva. Jag gillar äppelglögg och den här både luktade och smakade äpple. Däremot tyckte jag att den kunde ha haft mer smak av traditionella glöggkryddor. Den är kryddad med kanel, kryddnejlika, ingefära och vanilj, men det kunde ha kryddat på lite mer! Idealet för en äppelglögg är tydlig äppelsmak och klassisk glöggsmak, den här nådde inte riktigt upp till idealet. Men den var god, inte för söt, lite syrlig. Den innehåller fruktsaft från både druva och citrusfrukter, vilket nog bidrar till syrligheten. Den här köpte jag på IKEA förra året, jag hade så många olika glögger att provsmaka då att jag inte hann med alla. Nu är det tyvärr tomt i förrådet, jag måste hitta glögg!

1 kommentar:

  1. Jag köpte också en sådan på Ikea förra året och samma sak här, jag hade så många sorter att jag inte hann smaka den då. Kanske dags nu!

    SvaraRadera