torsdag 13 oktober 2016

Årets julkalender på TV!

Vad tror ni om årets julkalender? På TV alltså. Radions har jag bara lyssnat på en enda gång i livet.
Jag har hört att den ska vara julig, eftersom många var besvikna på förra årets kalender. Det har jag så svårt att förstå, hemma älskade vi den, både barn och vuxna.

Julkalendern heter Selmas saga och handlar om Selma, som vill hitta jultomten för att hindra att hennes familj vräks från sitt hus. Hon slår sig ihop med en forskare, som byggt en luftskepp för att åka till Nordpolen och bevisa att jultomten finns.

Jag tycker det låter helt ok, den kan nog bli bra. Jag hoppas de har större framgång än Andrée, som försökte ta sig till Nordpolen med luftballong; vi har precis pratat om den resan i min klass.

 
Vi har redan köpt årets kalender, jag kunde inte låta bli att köpa en när vi var på Gekås i Ullared!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar