måndag 24 oktober 2016

Två månader till julafton!

Nej men, hur är det möjligt??? Det var ju nyss tre månader till julafton och jag drog igång julbloggandet på allvar för säsongen. Och nu påstår almanackan att det har gått en månad. Hur är det möjligt? Jag blir nästan lite stressad. Vissa saker behöver man ju faktiskt snart ta tag i, till exempel julkortet på barnen (de vill att vi skickar kort på dem även i år), om jag ska baka lite lussebullar innan det är dags för själva julbaket så är det dags snart och vissa julklappar är det hög tid att fixa. Dessutom måste jag komma på vad jag önskar mig i julklapp.

Fast det viktigaste är ju att ta sig tid och njuta. I förrgår fikade vi pepparkaksäppelpaj, det luktade jul i hela huset! Dessutom ägnade Mathilda och jag förmiddagen åt att göra en spotifylista med jullåtar. Vi konstaterade båda två att vi har väldigt mycket julkänslor redan och jag tänker att jag har lite att ta igen från förra året, då tragiska omständigheter gjorde att julen och julkänslorna kom lite i skymundan.

 
För övrigt fick vi faktiskt lite snöblandat regn här i lördags, men det var inte mysigt alls, bara kallt och blött. Längtar efter riktig snö!

1 kommentar:

  1. Känner samma sak - hur kunde det bli slutet av oktober så fort???
    Har typ allt kvar att planera....aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh!!!!

    SvaraRadera