måndag 10 oktober 2016

Vad som hänt under bloggens lågsäsong

Jag tänke att jag skulle skriva något kort om vad som hände under vintern, våren och sommaren. Ni som vill läsa mer är välkomna till min året runt-blogg Livet enligt Johanna.

Vi har gjort flera utflykter och semestrar, men årets stora resa var en roadtrip till Polen, Tyskland och Danmark. Om jag ska highlighta något från resan så blir det Sopot, Polen. En underbar gammal kurort med kilometerlång sandstrand, vackra gamla hus och så är det ett billigt land att turista i. Det var en underbar semester med make, barn och äldsta bonusdottern!


Under förra julbloggssäsongen, för snart ett år sedan, så dog min svåger i cancer. Fruktansvärt, sorgligt, obegripligt. 
Tyvärr har det hänt fler tråkiga saker. Min älskade pappa dog i mars, min ena bror fick en stroke och är fortfarande inte helt återställd, även om han mår mycket bättre och min andra bror fick cancer, men är opererad och prognosen är god. Ibland blir det lite mycket helt enkelt...


Vi hoppar till nåt helt annat; Otroligt men sant! Syrran och jag bestämde oss för snart ett och ett halvt år sedan för att göra Tjejklassikern. Att göra något sådant har varit heeelt otänkbart för mig. Men nu har vi gjort det! Och jag är ruskigt stolt över oss!!!

Målgång i Tjejvasan!





Vansbro tjejsim!


Och avslutningsvis Lidingö tjejlopp (Rosa bandet-loppet)!


Vilken resa det har varit! 

Naturligtvis har det hänt mycket annat också, födelsedagar, påsk, midsommar, skidåkning, vardagar i mängd - men det här var några viktiga saker om året som gått!

1 kommentar:

  1. Usch vad många tråkiga saker som hänt er. Kramar till er. Hoppas det bara händer roliga saker framöver

    SvaraRadera