torsdag 27 oktober 2016

För tidigt för glögg?

Jag frågade efter glögg på vår lokala affär idag. De tittade på mig som om jag vore tokig. Ännu mer tittade de på mig när jag sa att jag tyckte de var sent ute som inte hade fått fram någon ännu. 
Inte är det väl så konstigt att man vill ha glögg nu? I september kan jag förstå att folk höjer på ögonbrynen, men i slutet av oktober, när det är kallt och frost ute? Dessutom har de redan plockat fram julmust, pepparkakor och saffransgifflar, då borde de väl ha glögg också?
Jaja, till nästa helg ska de få hem Blossa blåbär och ingefära, den väntar jag ivrigt på. Till dess får jag nöja mig med ICAs glögg, de lyckades rota fram en flaska på lagret!

1 kommentar:

  1. Det där är ju den absolut bästa glöggen tycker jag!
    Jag hittade glögg på mitt lokala Dollarstore men jag vill helst ha icas!

    SvaraRadera