onsdag 5 oktober 2016

Familjetomten!

Vi har lottat till familjetomten! Vi är ett steg närmare jul! Mina föräldrar och mina syskon (som är 12,15 och 18 år äldre än jag) har sedan jag var ganska liten lottat om vem som ska köpa julklapp till vem. Alla får varsin julklapp, alla köper en julklapp. Ett mycket bra system!
När jag var liten fick jag skötta lottdragningen, eftersom jag inte var en av dem som skulle ta en lott. Det är nämligen mycket hemligt vem som är tomte till vem. Om någon inte var där den dagen vi lottade så fick jag ta den personens lapp och kolla att den inte hade fått sig själv. 
När jag blev 18 fick jag också vara med i familjetomte-gänget, men det blev ändå så att jag hade hand om lottningen. Och det har jag fortfarande. Det har utvecklats lite, numera skriver vi önskelistor i en facebookgrupp och vi smsar namnen på lotterna. Inte jag dock, jag får ju inte veta vem som tomtar för vem, utan det brukar nån av mina bonusdöttrar göra. 


Det blir en hel del lottande nu. Först lottade jag åt syrran med barn + respektive. De har nämligen också börjat med detta. Sedan lottade vi med hjälp av Elvira och Oskar vem som skulle vara familjetomte åt vem av mig, Håkan och Håkans vuxna barn med respektive. Elvira fick smsa till de som inte var här. Allra sist lottade vi familjetomte med min mamma och mina syskon med respektive, "ursprungsgruppen". Mathilda skötte lottande och smsande. 

Så nu är allt klart och vi kan börja fundera på vad vi ska önska oss och vad vi ska köpa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar