onsdag 18 september 2019

Julsäsongen 2018 i Instagrambilder

Jag kan inte låta bli att sammanfatta förra bloggsäsongen med hjälp av Instagrambilder. Jag bytte namn på bloggen, vilket medförde en del krångel. Ett och annat loppisfynd/DIY/återbruk visades upp. Liksom julkulor med bonusbarnbarnens namn. Och naturligtvis åt jag satsumas.



Jag visade bilder på årets smaker av olika varor och på mitt julbroderi som fortfarande inte är klart. Dessutom ställde jag upp i @sofiesjulbloggs fredagsutmaning med lite bilder.



Det blev kyligare, vi drack glögg och åt pepparkakor, jag köpte en lakritskalender och  tittade på julfilm mm.



Mer glögg, mer mys, fler kulor, julböcker, besök i Sälen mm.



Halloween och alla helgons dag, fågelmatbord och hyacinter.



Så blev det dags för julbak och julbelysning!



Jag skrev en önskelista, såg Grinchen, bakade pepparkakshus och på jobbet dök en Nisse-dörr upp.


Det blev första advent, jag köpte en jultröja, jag bakade ännu mer, krubban togs fram och jag hade en tävling i samarbete med Hammars julmust.



Julfest på jobbet, knäckkokning, julkonsert, snö mm.



Vi gjorde marsipan, hämtade gran, slog in paket, gjorde julkola och klädde granen.



Så blev det julafton, mellandagar med släkt och thaimat och så avslutade vi året med nyår i Sälen!



Det här var lite av vad ni kunde se hos mig förra året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar