onsdag 9 september 2015

Blossa 2015???

Imorgon släpps nyheten om årets Blossa.  Jag måste ju också försöka mig på en gissning. 
På Facebook har vi fått ett par ledtrådar. De sammarbetar med ett annat företag som håller på med dryck. 


Och de blickar västerut. 


Västerut är ingen ledtråd som hjälper mig, jag har ingen koll på var företag finns. 
Min första tanke är öl, vilket låter Blä i mina öron, öl-glögg? (Ni kanske förstår att jag inte gillar öl?) 
Cider är ju också en dryck, fast då tycker jag det borde finnas andra ledtrådar, om det vore äpple, päron eller så. 
Te? 
Kaffe? Men det har de ju haft. 
Julmust? Inte otänkbart, men en konstig kombination tycker jag. 
Konjak osv finns väl redan i sortimentet. 
Jag blir rädd för att det är öl. Pripps blå, med tanke på färgen på ledtrådarna?
Nej, skulle hellre önska att det blå symboliserade blåbär. Ett samarbete med Ekströms, deras blåbärssoppa kanske? Men det tror jag knappast. 
Imorgon får vi veta!

Jag vet att jag tjatar om det varje år, men något som skulle göra mig jätteglad vore om årets smak också kom som alkoholfri eller -lättglöggsvariant. Jag gillar inte starkvinsglögg och jag vet att jag inte är ensam om det. Hur svårt kan det vara?

1 kommentar:

  1. Jag har också tänkt på te, men det låter inte alls gott tycker jag. Blåbär hade blivit superbra tror jag. Cider säkert också, men absolut inte öl haha :) Nu behöver vi bara vänta en dag till!

    SvaraRadera