tisdag 29 september 2015

Helenes jullista

Här kommer mina svar på Helenes jullista!

Hur länge har du julbloggat?
Jag har julbloggat sedan 2010, så det är min sjätte säsong. 
Varför började du?
Jag har en vardagsblogg där jag skriver om min vardag. När jag snubblade in i den helt underbara julbloggsvärlden, hittade fler och fler roliga, intressanta, mysiga och stämningsfulla julbloggar så blev jag inspirerad till att starta en ren julblogg. Att jag inte bara skrev mer om julen i min vanliga blogg var för att människor som inte är julnördar lätt tycker att man är lite småknäpp när man skriver om julen i september.
Vad är det absolut roligaste med julbloggeriet?
Gemenskapen, att dela jullängtan med andra och få trevliga kommentarer från människor man aldrig träffat men ändå tycker att man känner!
Brukar du delta i jultävlingar?
Ibland.
Vinner du?
Jag har vunnit en burk kakor i form av en julpyntad amerikansk brevlåda!
När börjar du lyssna på julmusik?
Det brukar bli om jag nån gång är ensam hemma under hösten. 
Vilken julfilm ser du först?
Det är olika varje år!
Vad är godast: Pepparkakor eller Lussekatter?
Lussekatter
Måste det vara snö på julafton?
Helst!
Var firar du helst jul?
Hemma
Vilken julblogg har du följt längst?
Maries strålande jul, Jul i Laloland och Arildsdottir tror jag!
Har du tips om någon ny julblogg?
Nej
Vad ska en bra julblogg innehålla?
Julstämning, recept, bra tips, intressanta traditioner. De ska vara personliga, inte bara tipsa om affärer och varor. 
Med vad fotograferar du dina bilder?
Med min iPhone 5s
Kommer du åka på någon julmarknad i år?
Kanske någon. Vore roligt att åka på fler, men tiden brukar inte räcka till. 
Varför vill du att folk ska läsa just din blogg?
Dels hoppas jag att det finns folk som gillar att läsa om våra traditioner, som vill testa mina recept och som blir glada och känner julstämning när de läser min blogg. Och dels så vill jag att ni ska läsa och kommentera för att jag blir så glad över att få dela julstämningen med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar