onsdag 30 september 2015

Julsäsongen 2014 i Instagrambilder

Jag älskar bilder och jag älskar att minnas tillbaka, därför har jag samlat ett urval av mina juliga Instagrambilder från förra säsongen. Följ med mig tillbaka i tiden!

Jag hittade en ljusstake på loppis som jag sprayade röd. Det var väldigt roligt och jag blev mycket nöjd. Kanske måste hitta nåt att spraya i år också?! Vi drack både julmust och glögg rätt tidigt, åh, vad gott!


Syrran och jag besökte Jul på Liseberg. Vi bakade lussekatter och pepparkakor. 2014 års pepparkakshus blev en rymdraket. Vi adventspyntade bland annat med den fina ljusstaken som jag köpte på Ullared. Och som katten rev ner och förstörde...


Första advent. Elvira hjälper mig med apelsinsnittarna.


Julkrubban togs fram. Söndax hade avslutning med julvandring. Min ljusstake kom till användning. Paketkalendrarna tömdes så sakteliga på paket.


Vi julpysslade på jobbet. Jag gjorde trillingnötter som blev lite brända. Vi gjorde marsipan. Syrran, barnen och jag åkte på sedvanlig julavslutningsutflykt.


Vi lagade och åt thaimat hos brorsan. Det kom lite snö och vi tog en härlig kvällspromenad. Kvällen före julafton klädde vi granen efter att ha ätit hos barnens farmor. Barnen ställde ut gröt till tomten.


Julkort 2014!


Barnen gav morfar hans julklapp. Vi åt jullunch. Tomten kom och vi öppnade våra julklappar.


Jag fick massor med fina julklappar. Ljusstake nr 3 hamnade i köksfönstret, den knöt vi fast så att inte katterna skulle riva ner och förstöra den. Vi firade nyår.

 
Det här var inte allt, men mycket av det som hände förra julbloggsäsongen! Nu ser jag verkligen fram emot hösten och jul!

2 kommentarer:

  1. Kul med massa bilder från julen, alltid kul och se andras julbilder tycker jag! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga stämningsfulla foton, jag längtar!

    SvaraRadera