lördag 26 september 2015

Hur har året varit?

Det har nu gått många månader sedan julen 2014. Några julbloggare har kommit med ett och annat inlägg under våren och sommaren också, andra har det varit tyst ifrån. Några har jag lite koll på tack vare Instagram (själv heter jag Hannajo1975 där) och deras "vardagsbloggar". Andra hoppas jag kommer igång med julbloggandet nu så vi får "umgås" under julbloggssäsongen. Men vad har då hänt under "icke-julbloggssäsongen"? Jag är nyfiken på hur ni har haft det, ni kanske är nyfikna på mig?

På julafton 2014 fick jag och min man veta att vi skulle bli morfar och bonusmormor. Det var en rolig julklapp! Nu är hon född, Josefin och Filips lilla Penny, det kan du som vill läsa mer om här.


Jag har också blivit gammelfaster till en liten Otto och i november ska jag bli gammelmoster. Det låter så gammalt, särskilt med tanke på att jag har jämnåriga bekanta som nyss fått sitt första barn. Men roligt är det!

Allt har inte varit roligt under året, jag har en nära släkting som är svårt sjuk i skitsjukdomen cancer. Det kommer jag dock inte skriva så mycket om här.

I januari började jag motionera regelbundet, i mars började jag för första gången i mitt liv springa (jogga) och i maj sprang jag Vårruset för första gången. Jag är inte snabb, men jag är stolt ändå. 12-13 kg har jag gått ner, dessutom! Om allt går som det ska så kommer jag springa Lidingö Tjejlopp till helgen, och det kommer jag förstås skriva om i min vardagsblogg.

Mina barn går nu i ettan och femman. Oskar som går i ettan har mig som fröken, en lite speciell situation. Hittills går det rätt bra! Elvira börjar bli stor, det märks att tonåren inte är långt borta. De kan och vet mycket, båda två. Mina fina!

Under året har vi varit i Sälen, både vinter, sommar och höst. Elvira och jag har varit till Polen, en tävling med Bloggbussen 2015. Hela familjen reste dessutom till Riga i somras.

Jag tror att jag skrev förra hösten att vi skulle göra om vårt kök. Det har av olika anledningar inte blivit av än, men nu är det snart på gång och jag hoppas att det ska vara klart till jul.

Ja, det var lite av vad vi har gjort sen sist jag julbloggade regelbundet. Är det nåt du undrar över eller som jag har glömt att skriva så är det bara du skriver en kommentar så ska jag försöka svara!

Vill du berätta vad du har haft för dig när du inte har julbloggat så läser jag gärna!

1 kommentar:

  1. Jag tror inte jag behöver berätta vad jag har haft för mig; tror du har ganska bra koll på det, haha! Men vad tråkigt att din familj har drabbats av skitsjukdomen...
    Kram!
    (Iphone skalet kan du köpa på Panduro rean tror jag)

    SvaraRadera