lördag 5 november 2016

Glögg, glögg och åter glögg!

Jag har hunnit smaka en del glögg redan, en del har jag skrivit om och andra inte. Blossa ekologisk alkoholfri glögg är en av de jag har smakat på sista tiden. Den var riktigt god tyckte jag. En klassisk kryddig glögg, den kommer jag att köpa fler gånger!


ICAs alkoholfria glögg var ok, men ingen toppenglögg. Också den en klassisk glögg i smaken. 


Fredrikssons Juleglögg har jag nog skrivit om tidigare, det är en riktigt god glögg som jag provsmakade när en lokal "fina saker och presenter"-affär invigde sina utökade butikslokaler. Den är baserad på äppelmust och smaksatt med ingefära och kanel. Nu smakade jag den bara kall, men den var väldigt god!


Blossa vinteräpple har jag också smakat. Den var god, syrlig med tydlig äpplesmak men den kunde ha haft lite mer kryddor. Den såg väldigt grumlig ut, vilket antagligen beror på att den är baserad på äppelmust. Det såg sådär ut, men det viktigast är ju hur den smakar!


Nu måste jag dricka upp alla slattar innan jag köper mer glögg. Fast känner jag mig själv rätt så kommer jag snart ha köpt mer glögg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar