söndag 13 november 2016

Är polkagris årets smak?

Igår drack vi glögg och åt pepparkakor. Mathilda hade köpt med sig både glögg, pepparkakor och ost i Fars dags-present till Håkan. Pepparkakorna var Annas Polka - limited edition. Det hade inte Mathilda sett, men det var roligt att få testa dem. De var goda som godis att äta enbart och ännu bättre med lite god ost och marmelad!


Dem får vi lov att köpa fler gånger!


Till pepparkakorna testade jag glöggsorterna jag köpte igår. Herrljungas Svarta vinbär var väldigt söt och smakade lite för mycket som Läkerol med svartvinbärs-smak. Saturnus polkagrisglögg var godare. Den luktade mint, smakade lite konstgjort, lite åt tandkrämshållet, men var ändå rätt god och inte så söt. Jag tror inte jag kommer köpa någon mer flaska av någon av dem. 

1 kommentar:

  1. Pepparkakorna har jag inte sett men det lät spännande! Polkagrisglöggen blev en favorit hos alla här hemma så jag hoppas att vi hittar fler flaskor, den vi har köpte vi ju i Ullared. Kul att läsa vad ni tyckte.

    SvaraRadera