tisdag 9 oktober 2018

Antingen eller!

Sannas jul har gjort en "antingen eller" - lista, som jag inte kunde låta bli att svara på.
Blossaglögg eller annan sort?
Jag dricker gärna olika sorters glögg, men Blossas är god.

I glöggen: Mandlar eller russin?
Både ock, helst.

Adventljusstake eller adventsstjärna?
Adventsstjärna.

Riktig gran eller plastgran?
Riktig!
Lussekatter med russin eller utan russin?
Med russin, självklart, annars är det inte lussekatter

Lussekatter eller lussebullar?
Lussekatter, om vi snackar om de traditionella, snurrade i båda ändarna. Enligt en gammal julbok jag har heter de dock julgaltar. Jag brukar också göra släta bullar (utan russin), då säger jag saffransbullar.

Risgrynsgröt eller ris á la malta? 
Risgrynsgröt är ett måste, men jag älskar apelsinris också.

Saftsås eller kanel/socker på gröten? 
Kanel och socker, men på julafton sirap!

Julfirande hemma eller utomlands?
Hemma! (Eller möjligtvis i Sälen)

Köttbullar eller prinskorv?
Hemgjorda köttbullar!

Julskinka eller lax?
Julskinkan är ett måste, men jag vill gärna ha rökt lax också.

Röda eller vita dekorationer?
Röda.

Ge bort eller få julklappar
Jag vet att man ska svara "Ge bort" här när man är vuxen, men jag gillar både att ge och att få. Det behöver inte vara dyra saker jag får, men att nån har tänkt på mig, letat på nåt som de tycker passar mig, det är roligt! Att köpa presenter är roligt, men svårt, jag vill gärna att personen det handlar om har önskat sig något.

Festhögtid eller familjehögtid?
Familjehögtid.

Lussebullar eller pepparkakor?

Lussekatter
Glögg eller julmust?
Glögg. Eller julmust. Båda.

Apotekarnes eller Nygårda?
Hammars julmust är den enda värd namnet!

Lussevaka eller Juldagsutgång? 
Nä, inget för mig!

Snö eller ingen snö? 
Snö!
E-shopping eller butiksshopping?
Affärer för mysets skull, E-shopping för effektivitetens skull.

Amaryllis eller julstjärna?
Amaryllis, jag är allergisk mot julstjärnor.

Mozartkulor eller rocky road?
Mozartkulor

Tomtar eller änglar?
Tomtar
Vad väljer du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar