söndag 14 oktober 2018

Blossa hantverksglögg 2018

Igår kväll blev det provsmakning av Blossas hantverksglögg med svarta vinbär och stjärnanis. När jag luktade på glöggen luktade det klassiska glöggkryddor, vilket gör mig glad. Ibland tappas själva glöggsmaken bort när det experimenteras med olika glöggsorter. Smaken gjorde mig inte heller besviken, det smakade glögg, inte för söt och med en syrlig, bärig smak från svarta vinbär. Stjäranisens lakritssmak kan jag inte påstå att jag kände. 
Håkan smakade också på den och tyckte att den var riktigt god!




Glöggen är gjord på avalkoholiserat vin och juice (druvor och svarta vinbär) och smaksatt med glöggkryddor, står det. Borde det inte stå vilka glöggkryddor? Nåja, hur som helst så var den god, den köper jag gärna igen!

Har du smakat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar