söndag 21 oktober 2018

Juliga böcker!

Denna vecka är fredagsutmaningen #julfredag från Sofies julblogg En eller flera juliga böcker. Jag valde att visa två böcker från min barndom, Djurens julafton och Djurens glada jul. Min syster hävdar att Djurens julafton är hennes och vill ha tillbaka den så hon kan läsa den för sina barnbarn, vilket känns sådär, jag har haft den hela mitt liv. Jag får väl försöka få tag på den!



Djurens glada jul innehåller flera berättelser. Min favorit handlar om rådjursungen som ser en julgran hos människorna i stan och som till slut får en full av glänsande istappar och sjungande fåglar!



Djurens julafton handlar om en igelkott, två kaniner och ett mullvad som ska fira jul tillsammans.



Kunigunda har bakat en plumpuddig som de ska festa på.



Men den elaka räven Max Mickelson smyger sig fram och stjäl den.



Naturligtvis slutar det lyckligt, och alla får plumpudding!

Visst är bilderna fina?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar