fredag 9 november 2012

Nedräkning

Jag har ju glömt att visa årets nedräkningskalender! Den blev ju klar förra helgen, men jag har inte visat den för er. Om du har följt min blogg länge så vet du att vi varje år gör en nedräkningskalender. Håkan gjorde alltid det till sina stora barn, fast då gjorde han en lång remsa där man klippte av en bit för varje dag. Ganska illustrativt om man har ett stort rum att ha den i, men när Mathilda gjorde en sådan åt Elvira för några år sedan så fick den inte riktigt plats att hänga... Dessutom är ju jag lite förtjust i att lite pedagogiskt få in det där med veckodagar och jag gillar när det är överskådligt.
 
Därför gör vi numera en sådan här kalender, där barnen kryssar över varje dag som går. Vi gör den till jul, men ibland också vid andra tillfällen, som när Elvira bröt benet och skulle ha det gipsat i fyra veckor. Vi skriver och ritar in sånt som ska hända de olika dagarna. November ser rätt tråkig ut, eller hur? Men det blir lussekatts- och pepparkaksbak den sista helgen i november i alla fall, fast det är inte inritat än. Och jag ska till Liseberg - men det är ju inte så kul för barnen som ej ska med.
 
Det som ser ut som spermier (enligt min man i alla fall) är ballonger som Elvira ritat vid olika födelsedagar. December är en händelserik månad, flera födelsedagar, julfester mm. Jag hoppas jag hinner njuta!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar