torsdag 22 november 2012

Tomten är vaken

Astrid Lindgren har utkommit med en ny bok, det har väl ingen missat? På julbloggarna har den fått ett ganska svalt mottagande, så jag hade låga förväntningar på den. Igår har jag läst den för två barngrupper, 7-9 år, på vårt Elevens Val. Både de och jag gillade den. barnen hade så mycket funderingar kring tomten och djuren, utklädda pappor, gröt och kakor med mycket mera, och vi hade en trevlig stund när vi läste den. Min dotter var en av eleverna, och igår kväll ville hon höra den igen. Hon gillade bilderna och tyckte tomten var rolig. Jag gillade bilderna, men tyckte tomten var lite ful.
Det finns Astrid Lindgren-böcker jag gillar bättre, men den här är helt ok, tycker jag!
 
PS: Lånade den på vårt skolbibliotek som tog hem den till mig från ett av kommunens andra bibliotek. Vi har fantastisk bibliotekspersonal i vår kommun, de är så hjäpsamma!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar