torsdag 1 oktober 2015

Johannas jullista

Här kommer mina svar på Johannas jullista! (Inte min egen, alltså)

Vad är det bästa med julen?
Nån gång under julen brukar en stilla stund av djup lycka infinna sig, full med julefrid. En glimt av julens innersta. Stilla natt, heliga natt.

Vilken jul föredrar du? Den röda traditionella? Den svartvita moderna? Eller romantiskt vitt & silver? Eller något helt annat?
Den traditionella röda. När jag inte hade barn hade jag en period då jag gillade blått och silver, men inte nu.

När börjar du julpynta samt klä granen?
Adventspynta några dagar före första advent, julpynta några dagar före jul och sedan klä granen kvällen innan julafton.

Dekorerar du hela hemmet eller bara enstaka rum?
Vi dekorerar mest i köket, vardagsrummet och barnens rum.

När vill du att första snön ska falla?
På höstlovet, sen kan den försvinna för att sedan komma tillbaka i slutet av november och ligga kvar till efter sportlovet.

Vet du vad du önskar dig i julklapp i år?
Nej, än har jag inte börjat fundera. Men böcker önskar jag mig ju alltid!

Hårda eller mjuka paket?
Hårda oftast!

Nämn dina favoriter:
fem julkalendrar från SVT: Julens hjältar, Mysteriet på Greveholm, Albert och Herbert, Pelle Svanslös, Tomtemaskinen.
fem julfilmer: Love Actually, Nu är det jul igen, Ensam hemma, The Holiday och Välkommen till familjen är de jag kommer på först.
fem julsånger: Adams julsång, Det strålar en stjärna, Joy to the World, The Christmas Aong, Have Yourself  a Merry Little Christmas - ärligt talat så finns det sååå många underbara julsånger att jag har svårt att välja fem favoriter.

Vem skulle du vilja se som julvärd i år?
Ernst. Jag gillar inte alltid hans inredning, men han är juligt mysig!

Vilken scen är bäst ur Kalle Anka klockan tre på julafton?
Tomtens verkstad.

Nämn något du inte kan vara utan på julen: 
Familjen! Och så julmat, julgodis, ljusstakar!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är tufft ;/ man får gå vidare och glädjas åt alla fina stunder man hade tillsammans! Ska försöka njuta av julen ändå.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du besvarade min lista, jättekul att läsa dina svar!

    SvaraRadera