tisdag 28 oktober 2014

Blossa 14

Idag köpte maken Blossa 14 och han var naturligtvis tvungen att smaka den direkt. Jag smakade den sedvanliga klunken, jag gillar inte starkvinsglögg. 

Maken tyckte den var god, inte för söt.  Han kände ingen lavendelsmak eller doft.

Jag tyckte att jag kunde dofta mig till en svag aning av lavendel. Den hade en god glöggkryddesmak, även om jag som sagt inte uppskattar starkvinssmaken. 

Flaskan är inte särskilt julig, men till lavendel passar den ju. 

  

Bilden är inte så bra tyvärr, lite för mörk. Jag orkade inte ta om den! 

Min önskan är som vanligt att det varje år skulle komma ut en alkoholfri variant med samma smaksättning som starkvins-årgångsglöggen. 

2 kommentarer:

  1. Tycker också det borde komma en alkoholfri variant :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också den borde komma ut som alkoholfri variant.

    SvaraRadera