tisdag 7 oktober 2014

Fler julfilmer

Jag tar tacksamt emot alla tips på julfilmer jag får från olika håll, bland annat från olika julbloggar. Det är kul med julfilmer, och de skapar julstämning!

Idag har jag sett Christmas with a capital C. Den handlar om en julhatande man som kommer tillbaka till sin barndoms lilla samhälle och försöker förhindra att krubban ställs upp i samhället som den brukar göra. Filmen är liiiite för mycket, slutar lite för enkelt lyckligt. Dock har den nog som ett huvudbudskap att julen handlar mer om att ge än att få, vilket inte är så tokigt. Men en sötsliskig lågbudgetfilm är det, det går inte att komma ifrån.

 
Jag har också sett A different kind of Christmas. Den handlar om en man som lever utklädd till tomten, för att sprida glädje till alla barn. Alla i grannskapet där han flyttar in är dock inte överlyckliga över hans närvaro.
Lite speciell film, särskilt som den verkar baseras på en sann berättelse. Men lite smågullig är den.

 
Christmas Magic var nog den film jag gillade bäst av dessa tre. Den handlar om en stressad, upptagen kvinna som råkar ut för en trafikolycka och blir en ängel. Hon får i uppdrag att hjälpa en man med hans restaurang. Kärlek uppstår, men hon är ju en ängel... Hur det problemet löser sig tänker jag inte avslöja, men jag tycker inte de har löst det på ett särskilt logiskt sätt. Men det kanske inte går att göra heller.

 
Nu ska jag googla hallmark christmas movies och se om jag kan hitta fler lågbudgetfilmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar