söndag 26 oktober 2014

Kanelstjärnor

Jag gjorde änglakakor igår, som jag gräddade hemma hos min granne eftersom vår ugn inte fungerar. Tur man har snälla grannar! Av samma deg gjorde jag också kanelstjärnor. För övrigt blev det massor med deg över, så vill man inte ha väldigt många kakor kan man göra en mindre sats.

Kanelstjärnor
250 g margarin
2 dl socker
2 st ägg
8,25 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt
1 tsk vaniljsocker
ägg till pensling
socker
kanel

Blanda margarin, socker, ägg, vetemjöl, hjorthornssalt och vaniljsocker. Kavla ut degen, tryck ut änglar med pepparkaksmått. Pensla med ägg. Blanda socker och kanel och strö över. Grädda i 175 grader ca 7-9 min, eller tills de verkar klara.

 
De blev jättegoda! Och mina snälla grannar fick naturligtvis smaka!

3 kommentarer:

  1. Har tänkt göra sådana kakor länge men det har aldrig blivit av men i år kanske

    SvaraRadera
  2. Åh dom ska jag absolut testa att baka nu i höst :)

    SvaraRadera
  3. Var på väg att skriva samma som Victoria... har varit nyfiken på länge men efter ditt tips kanske jag tar mig i kragen och får till dem!

    SvaraRadera