onsdag 1 oktober 2014

Julfilmer

Om man kollar runt lite på olika julbloggarna mm kan man få bra tips på julfilmer. Hos XiMAS by Nilli fick jag tips om två filmer som jag sett nu. Den ena är Eloise at Christmastime.  Den handlar om en rätt bortskämd unge som bor på hotell Plaza. Det är snart jul och hon är nyfiken på sina paket men ägnar sig också åt att ställa saker och ting till rätta, vare sig det gäller älskande par som behöver lite hjälp på traven eller tanter som är på väg att bli vräkta. Först tyckte jag att flickan den handlar om var lite störig, men jag måste säga att jag blev rätt förtjust i filmen efter hand. Den var gullig, jag kände julstämning och det var mycket julmusik/julsånger i den!

 
Den andra filmen är Fred Claus, som handlar om jultomtens bror som hamnat lite i skuggan av sin bror. Till slut räddar han dock julen och får en bra relation till sin bror. Jag vet inte om jag kan ha sett delar av filmen tidigare, scenen när de kastar snöboll på varandra känns så bekant, men jag är rätt säker på att jag aldrig sett början av filmen. Den här filmen är också rätt mysig, med julstämning och julmusik!

 
Det är så härligt att det är säsong för att se på julfilmer nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar