lördag 7 december 2013

Inre Grinch?

Är det dags att släppa fram Grinchen i mig? Tomtens dotter utmanar oss att skriva om vad vi inte gillar med julen. Det tyckte jag var svårt, men här kommer min lista:

* Plastgranar. Då kan man nästan lika gärna vara utan gran.
* Syltor av olika slag, lutfisk, dopp i grytan. Inte gott.
* Alkohol. Dels för att jag inte tycker det är gott, dels för att jag stödjer En Vit Jul och tycker att alla barn har rätt till en jul med nyktra föräldrar. Jag dömer ingen, du får göra som du vill, men för mig går det fetbort!
* Göra smällkarameller och dylikt med barn...
* Barnpyssel i granen (men gärna på andra ställen i huset)
* Trolltider. En av de få julkalendrar jag inte alls kan med.
* Att plocka fram allt juligt redan till första advent. Ledsen om jag trampar någon på tårna nu, men mig passar det inte.

 
Bilden har jag lånat av Erica/Tomtens dotter

1 kommentar:

  1. Åh Tack! Där såg jag några punkter jag glömde i min gnällista!

    Alkohol var en bra punkt! Men eftersom jag aldrig förknippat det med julen men förstått att för många är det mycket alkohol på julen.

    Och lutfisk går helt klart in på min äcklig mat lista!

    SvaraRadera