fredag 20 december 2013

Stress-utmaning

Madeleine med Min vita jul utmanar oss att skriva om våra tre största stressmoment i december. Självklart måste även jag svara på detta, bättre sent än aldrig.

Detta stressar mig i december

1. Kvälls- och helgaktiviteter, som alla födelsedagar som ska firas (minst 4), alla julfester och avslutningar. Roligt, trevligt, men tiden finns inte riktigt. Saker som jag egentligen ser fram emot blir stressmoment. (Nu har vi klarat av det mesta så nu är jag inte stressad över det längre!)

2. Allt som ska göras på jobbet innan terminen är slut, skriftliga omdömen, allt som ska avslutas och knytas ihop. Tiden vill inte riktigt räcka till där heller... (Men nu är det jullov!)

3. När barnens julklappar ska slås in. Jag vill inte göra det när de är vakna, för då måste jag stänga in mig och sitta obekvämt på golvet i nåt sovrum typ, men när de sover är jag så trött... Och nu när de har jullov är de uppe alldeles för länge om kvällarna. Men nu måste det snart göras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar