tisdag 25 oktober 2011

Tävling + julminne

Hos Jul i tomteverkstan kan man tävla om lite smått och gott. För att vara med och tävla ska man skriva om sitt bästa julminne.



Det är inte helt lätt, jag har många fina julminnen. Det första som dök upp var dock det här:
I december 2004 föddes min dotter Elvira. Hon var en liten, liten tös som tyckte mycket om att bli buren. I julklapp av henne det året fick vi sovmorgon, hon sov hela natten, vilket var underbart. Natten därpå minns jag dock att jag ammade henne och sedan gick jag runt med henne i famnen tills hon somnade och jag kunde lägga ner henne. Hon somnade helst så, vilket i längden blev väldigt jobbigt. Men den här natten gick jag runt med henne i det milda skenet från julgranen och sjöng stämningfulla julsånger för henne. Min kind mot hennes lilla huvud. Ett ögonblick av stilla julefrid.


Bild från julen 2004

2 kommentarer:

  1. Sv: jamen visst! tack :) Jag ska nog prova mig på en till snart.. en knallrosa en :)

    SvaraRadera