torsdag 6 oktober 2011

Julstämning

Åh, julstämningen slog till extremt plötsligt! Som ett åskregn på en sommardag! Jag håller på att titta på Grey's Anatomy och kom fram till säsong 6 avsnitt 10, ett julavsnitt.
Bailey opererade en svårt sjuk kvinna i vaket tillstånd på juldagen, och för att få henne att slappna av trots smärtan (enbart lokalbedövning) så tvingade hon operationspersonalen att sjunga Let It Snow, en av mina favoritjulsånger.
Flera i personalen åt sedan julmiddag hemma hos Meredith, och Silent Night spelades i bakgrunden.



På nyårsafton var bakgrundsmusiken Have Yourself a Merry Little Christmas.
Little Drummerboy spelas under den banbrytande operationen på en liten pojke, en operation klar lagom till tolv-slaget på nyårsafton. Oh, så underbart med julmusik.
Det allra bästa kanske var kvinnan som döende/i väntan på en hjärttransplantation bad att få komma ut i snön och sen stod där och njöt av de vackert fallande flingorna. Snöflingor som faller sakta till marken, det är väl härligt?

Jag är väldigt svag för julavsnitt av olika serier, det spelar ingen roll om det så är mitt i sommaren så översvämmas jag av julstämning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar