fredag 28 oktober 2011

Julens hjältar

Eftersom jag älskar december och jul så älskar jag också julkalendrar av olika slag. SVT visar ju varje år en julkalender och den brukar jag försöka se, både när jag var barn och nu som vuxen. Vissa av de senare julkalendrarna har jag missat,men ganska många har jag sett, med mina syskonbarn, mina egna barn och alldeles ensam, bara för att det är roligt med julkalendrar! En klar favorit bland de kalendrar som visats sedan jag blev vuxen är Julens Hjältar. Den handlar om julgransprydnaderna julbocken, julstjärnan, julkulan, pepparkaksgubben och de två garntomtarna som hamnar i soprummet av misstag. De försöker på alla sätt att ta sig tillbaka till sin familj till julafton. Jonas Karlsson spelar Julhunden, en Hammarby-maskot som också gärna vill vara en julprydnad.



Som tur är så är jag inte ensam om att gilla den, Håkan och barnen ser den också gärna!

3 kommentarer:

  1. Den är ju helt magisk! Love it!

    SvaraRadera
  2. kommer finnas kul kalender på min blogg ffrån 1 dec.. där man kan vinna massa fina presenter. kanske du vill delta

    SvaraRadera