lördag 22 oktober 2011

Tomtetass och jakten på julen

Barnen och jag tittade på julfilm förra helgen, det var mysigt! Filmen handlar om när tomten och hans lilla hundvän åker till New York för att lösa problemet med att barnen har slutat tro på tomten. Tomten tappar minnet och han och hunden kommer ifrån varandra. Hur ska det gå, ska de hitta varandra, rädda julen och lyckas ta sig hem till Nordpolen? I filmen finns tomten, renar, nissar, hundar, föräldralösa barn, goda människor, onda människor, glädje, sorg, spänning och lite julmagi.

Elviras omdöme: "Så här ska en julfilm vara. Det här är den bästa julfilmen."
Oskars omdöme: "Den vill jag se på julen."
Mitt omdöme: "Den var väl lite gullig, rätt sentimental och förutsägbar dock." (Men jag vet inte om jag tillhör filmens målgrupp iofs)



Har du barn i åldrarna 3 - 7 år så kan jag definitivt rekommendera den. Oskar såg inte hela iofs, han sprang och lekte lite emellanåt, men när den eleka damen slängde hunden i ... Nej, jag ska inte avslöja vad som hände, men därifrån satt i alla fall Oskar som klistrad och var mycket upprörd. Att allt ordnar sig i slutet gissar jag att ni har räkat ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar