tisdag 11 oktober 2011

Julmust

Nej, jag har inte, som så många andra, druckit årets första julmust. Barnen har det, hemma hos mina föräldrar, men vi har inte köpt hem någon än. Jag är lite rädd att jag hinner tröttna på julmusten om jag börjar redan nu. Ska jag berätta en hemlighet? Jag tyckte inte om julmust när jag var liten, jag drack julmust när vi provsmakade julskinkan kvällen före julafton, men nästan aldrig annars. För några år sedan upptäckte jag att jag faktiskt tycker om det, det ger julkänslor, men jag vill inte börja för tidigt.



För övrigt måste jag påpeka att den enda julmusten värd namnet är Hammars julmust, det är den enda julmust vi dricker här hemma!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller druckit någon julmust än, det får vänta några veckor till!

    SvaraRadera
  2. jag har aldrig varit något stort fan av julmust, men det känns som att det hör till! :) Speciellt i glasflaska.. och det passar så bra till julbordet!

    SvaraRadera