torsdag 8 oktober 2015

Oktoberutmaning dag 8

Dag 08 – Jultextil jag gillar eller gjort.

Nu var jag tvungen att leta reda på lådan med juldukar mm för att ta en bild på en julig hardangerduk jag gjort. Det var länge sedan den användes och den är skrynklig, men jag ville ändå visa den i närbild.

 
Den har varit med i bloggen tidigare, på en bild från min blåa jul. Den ligger på vardagsrumsbordet till vänster.
 
 
Sedan måste jag ju också visa paketkalendrarna jag broderat åt mina barn. Jag hade en liknande själv som barn, blå med röda siffror och klockan, snögubben och granen är från den och resten har jag hittat mönster på på andra ställen. Jag har bloggat om dem tidigare. Älskar dem!
 

Den här bonaden har min mamma broderat, den har jag också skrivit om tidigare. Jag älskar den, när den hängs upp är det jul!


Sist men inte minns har vi julmattan som jag vävt, den är jag inte helnöjd med. Jag skulle vilja göra en ny, men i somras blev det inget vävt. Tyvärr!

 
Jag gillar att handarbeta, har jag sagt det?!

1 kommentar:

  1. Så mycket fint du har, vad duktig du är :) Det finns ju inget som är så fint och passande till jul som äkta handarbeten. Min mamma broderade alltid en ny julduk till varje år, tyvärr har jag inte ärvt den ådran.
    Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera