lördag 3 oktober 2015

Svensk Juls jullista

Här kommer mina svar på Svensk Juls jullista:

Har du något favoritjulplagg?
Nja. Nånstans drömmer jag om att hitta den perfekta julklänningen. Men egentligen är jag inte så förtjust i klänningar. Jultröjor är inte heller min grej. Jag har skrivit tidigare att jag skulle vilja ha ett par julraggsockor, men jag hittar inget garn jag blir nöjd med...
 
Favorit-julkokbok du äger? 
Morberg firar jul, får jag nog svara. Jag har inte så många julkokböcker. Men den är trevlig!
 
Saknar du alltid något till jul?
Jag saknar människor, jag vill fira jul med syrran t ex, men jag vill samtidigt inte flänga runt på julafton, och det vill inte hon heller. Vi är för många i släkten för att alla ska kunna fira tillsammans, för den delen.
 
Varm choklad, Julmust eller glögg?
 Glögg vill jag gärna ha före jul, med pepparkakor och ädelost, men julmust är ett måste på julafton. Jag kan inte välja.

 
Hur många granar har ni hemma som ni klär?
En stor, riktig gran, sen har barnen varsin plast-bordsgran. Utegranen klär vi inte, men den är också viktig.
 
Vad kommer att bli det bästa med julen 2015?
Jag har blivit bonusmormor och hoppas på att få fira en del av julen med mitt lilla bonusbarnbarn! Gammelmoster ska jag också hinna bli innan jul, så har vi tur får vi snosa lite på den bebisen också!
 
Vilken julblomma föredrar du? Julstjärna eller amaryllis!
Amaryllis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar