söndag 4 oktober 2015

Jul på GeKås, Ullared!

Igår var det shoppingdags! 8 timmar i bil, 6,5 timmars shopping, ett antal tusenlappar som fladdrade iväg. Men roligt var det! Naturligtvis tillbringade jag en hel del tid på avdelningen för julsaker och jag kunde inte låta bli att fota lite saker för att visa er. 
Jag hamnade till exempel bland julförkläden. Till exempel detta som fanns i vuxenstorlek och barnstorlek. Ser framför mig hur vi bakar lussekatter, julmusiken spelar, barnens ögon tindrar - en riktig Bullerbyidyll. 


Det fanns fler förkläden för vuxna. Men jag resonerade som så att det är onödigt med ett särskilt julförkläde. Nu ångrar jag mig lite, 69 kr kunde det väl ha varit värt?


Fast det finns ju mycket som är billigt och som man vill ha, man kan ju inte köpa allt! Tittade lite på grytlappar mm, vi ska ju renovera köket, men nej, grytvantarna får vänta!


Det här paketkalendrarna var söta, men fickorna är ju alldeles för små. 


Lite nya glöggmuggen kanske? Men vi har ju muggar, jag kan ju inte köpa nya hela tiden. 


Ljuslyktor har jag också. Annars var dessa fina. I alla fall på kartongbilden, jag gillar dem inte lika mycket irl. För röda?

Julstrumpa modell stor! Jag skulle faktiskt vilja ha en i modell mindre till mig och Håkan. 


Jag är lite svag för byar etc med ljus och rörliga detaljer. Jag har inte köpt nån än, för egentligen tycker jag inte de är snygga, men jag är lite förtjust i dem ändå, om ni förstår hur jag menar. 


Det var lite saker som jag inte köpte. Jag återkommer med vad jag faktiskt köpte. I min vardagsblogg kan ni läsa om de icke-julrelaterade delarna av vår resa!

3 kommentarer:

  1. Förklädena missade jag när jag var där men å andra sidan så har jag ju förkläden. Håller med om att det finns ju så mycket fint hela tiden som man inte behöver. Jag får hindra mig själv numera från att köpa massor till tonårsdottern, hon lär ju vilja välja glöggmuggar mm själv när hon flyttar hemifrån.

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint! älskar förklädena!

    SvaraRadera
  3. Synd att jag inte visste du var på jobbet, fyllde på mejeri och kylvaror hela dagen igår ;)

    SvaraRadera