måndag 19 oktober 2015

Oktoberutmaning dag 19

Dag 19 –  En julklapp du ångrat att du köpt/du önskar att du aldrig fått.

Jag hoppas att de flesta julklappar som jag köpt har varit omtyckta av de som fått dem. Och jag brukar vara så nöjd med de julklappar jag får. Det här var en svår en.

Om jag går riktigt långt tillbaka i tiden så vet jag att jag en jul när jag var i 7- 8-årsåldern gav bort hemgjorda julklappar, typ ett vedträ med hål i som skulle vara en ljusstake, men antagligen inte kunde ligga still. Jag tror inte att mottagaren gjorde annat än tackade så mycket, men jag skämdes efteråt och insåg att det inte var nån bra julklapp. Jag skämdes nog oproportionerligt mycket, mottagaren tyckte antagligen att det var gulligt (eftersom jag inte var så gammal) och det är nog bara jag som kommer ihåg det idag. Känslig redan som barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar