tisdag 6 oktober 2015

Lycka och olycka

Mina föräldrar har ett par julkulor kvar från deras första jul tillsammans, om jag minns rätt. 1957. På kortet nedan syns min mamma och mina bröder, några år senare. En av kulorna som finns kvar är den blåvita som Stefan rör vid på kortet. En av de genomskinliga glaskulorna finns också kvar. De har hängt i mammas och pappas granar så länge de hade gran. Ett barndomsjulminne!


Bland annat av nostalgiska skäl köpte jag denna vackra kula på Liseberg i julas.


Jag köpte också en fågel. Jag har flera gamla liknande fåglar som jag köpt på loppis men de är lite skadade, så jag tyckte det var roligt med en ny.


Dessa hängde vi högtidligt upp kvällen före julafton.

 
Men katten (Shelly!) rev ner julgranen och naturligtvis så klarade sig inte min fina glaskula. Sååå tråkigt! Jag måste få tag på en ny tills i jul!

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder, vi hade likadana fåglar i julgranen när jag växte upp. Tyvärr tror jag inte att min mamma har kvar dem längre.

    SvaraRadera
  2. Typiskt! Men jättefin julgran annars :)

    SvaraRadera