onsdag 13 november 2013

Årets julvärd?

Förra året fick vi veta vem det årets julvärd var den 13 november, men i år verkar vi få vänta längre på att få vetskap. Jag tycker det är lite kul att det är olika personer från år till år, måste jag säga, frågan är bara om det till slut tar slut på folk som kan bli bra julvärdar? Kanske inte.
Vem blir det i år då? Enligt oddsen (Unibet 4 november) blir det Måns Zelmerlöw. Jag hoppas så innerligt att de har fel. Han är verkligen inte en julmysig person enligt mig, han är för ung och klämkäck.  Tvåa är Gina Dirawi, också hon för ung och inte tillräckligt julmysig. Trea kommer Mark Levengood, det tycker jag låter bättre. Han är mysig!
Vem tror jag att det blir? Inte en aning, jag är jättedålig på att gissa. Men jag skulle tro att det blir en man eftersom det var en kvinna förra året. I och för sig var det ju män två år i rad innan det.
Vem skulle jag vilja att det blev? Tja, jag gillar Fredrik Lindström, han skulle nog komma dragande med lite roliga fakta. Om tidigare julvärdar skulle återkomma skulle jag tycka att Ernst eller Lasse Kronér kunde få göra comeback.
Snart borde vi få veta i alla fall, tycker jag. Inte för att det är något livsviktigt i mitt liv, men det är ju trots allt tradition det där med ljuständningen innan Kalle Anka!

2 kommentarer:

  1. På SVTs hemsida skriver de att de kommer avslöja årets julvärd den 21 november!

    SvaraRadera
  2. Visst är det väl Tilde de Paula?? Det har jag för mig att jag läste för några dagar sen i alla fall... :) Det kan nog bli bra tror jag :)

    /Emma

    http://julifjallen.blogspot.se

    SvaraRadera