måndag 25 november 2013

Fler filmer

Tänk vad bra det är att vi kan få tips och idéer från varandra! Jag har sett två filmer som jag fått tips om på två bloggar. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka bloggar, jag har letat igenom de senaste 20 sidorna på julbloggar.se men hittar inte inläggen. Tack till er som kom med tipsen!


Den första filmen heter On the 2nd day of Christmas och går att se i sin helhet på youtube. Handlingen är sådär. En flicka och hennes moster försörjer sig som ficktjuvar. De stjäl från chefen på ett stort varuhus men en vakt upptäcker dem. Chefen vill polisanmäla dem men går med på att vänta till efter jul, under förutsättning att vakten tar med dem hem till sig och bevakar dem under julhelgen. Det gör vakten. Därmed blir han tvungen att fira jul, för att inte göra den lilla flickan besviken. Och naturligtvis uppstår tycke mellan honom och mostern. Liiite osannolikt!
Gör det något? Nej, inte så mycket. Den är rätt söt och julig och absolut helt ok när man längtar efter julen. Ingen fantastisk film, men den går att titta på!
2/5


Den andra filmen heter The Christmas Card. Den handlar om en soldat som får ett julkort från en okänd människa. Det betyder mycket för honom och när han får permission julen därpå åker han till det lilla samhället där avsändaren till kortet bor. Där blir han varmt välkomnad och hittar kärleken. Men hon har i sin tur en fästman. Hur ska det sluta ? (Inte så svårt att gissa!)
Skådespeleriet är lite stelt tycker jag, men annars är det en väldigt gullig film. Den ensamme soldaten hittar inte bara kärleken utan också vänner, familj, och filmen är varm och mysig. Jag gillade den rätt mycket!
3,5/5

1 kommentar:

  1. Det var Jul i Tomteverkstan som tipsade om den första vill jag minnas, och jag har i alla fall tipsat om The Christmas Card, fast det har säkert nån annan också gjort ;)

    SvaraRadera