torsdag 14 november 2013

På tal om julvärdar förresten...

... jag läste på Wikipedia att mr Julvärd Himself, Arne Weise, var julvärd 1972 - 2002, utom 1979, 1988, 1989 och 1990. Vem var julvärd de åren? Fanns det ingen julvärd? Jag borde ju minnas, jag var trots allt 15 år 1990, men i mitt minne har Arne  Weise varit julvärd varje år till och med 2002. Mitt minne är tydligen inte att lita på...

Bild från Wikipedia
 
2002 förresten, det är ju ett tag sedan. Det måste nästan innebära att de flesta som är 15 år och yngre inte alls har nån känsla för just Arne Weise som julvärd, eller hur?

3 kommentarer:

  1. Så som jag uppfattat det så var det ingen julvärd då....men jag var inte ens född så vad vet jag :)

    SvaraRadera
  2. Något år var det nog ingen som jag minns det - mysko och de blev nedringda av alla ensamma människor (och andra förmodligen) som ville ha sin julvärd och det tycker jag med!

    SvaraRadera
  3. Det har jag missat helt, tycker att Arne alltid fanns där under min uppväxt.

    SvaraRadera