måndag 11 november 2013

Mer jul

Att GeKås börjar tidigt med julen är inte så konstigt, med alla långväga shoppare. Inte heller att de stora kedjorna snart hänger på, de brukar ju jula till det i oktober. Men nu har vår lokala mataffär plockat fram julsakerna, då närmar sig julen på riktigt. Och nu är julsakerna framme där!
Jag kommer ihåg när jag fick foglossning i november när jag väntade dottern. På 1,5 månad besökte jag inte affären (jag kunde inte gå) och när jag efter hemkomsten från BB kom dit var jag helt lyrisk över alla julsaker (lucia hade redan varit, men ändå).
Men jag ska inte handla mer julsaker nu!


2 kommentarer:

  1. Jag älskar alla sådana där små tecken på att julen faktiskt är på väg på riktigt, som när lokala matbutiker börjar plocka fram. Ska bli intressant att se om min matbutik har gjort det när jag kommer hem om en vecka.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att mataffärerna här också snart ska få fram sina julsaker inte för att jag ska köpa något och det är sällan det brukar finnas något jag vill köpa. Men det är så mysigt att handla när det finns en massa julsaker

    SvaraRadera