söndag 17 november 2013

Önskemål före jul

Jag vet att tomten inte kommer förrän till jul, men man kan ju önska sig saker som man vill ha innan jul ändå! Jag vill ha en knäcktratt! Jag läste om den på Victorias blogg och på någon mer blogg tror jag, och det ser så lätt och smidigt ut. Vill ha! Innan det är knäckgörardags! De finns att köpa hos Lyckas med mat, kanske på fler ställen, vad vet jag?

Bild från Lyckas med mat
 
Jag behöver också en ny termometer tills det är dags att göra kola och knäck. Den jag har har tjänat mig troget i många år, men nu verkar den inte vara helt pålitlig längre. Jag vet inte om de finns längre, den sorten. Den är rund,  inte digital och den gå att sätta fast på kanten av kastrullen.

Bild från Lyckas med mat

Ungefär som denna, men den måste gå upp till 130 grader, minst. För knäck och kola ska göras med hjälp av termometer, inga kulprov här inte!

2 kommentarer:

  1. Jag beställde en knäcktratt i går. Tror den kommer väl till pass vid knäck och kola tillverkning inför jul.

    SvaraRadera
  2. Kan verkligen rekommendera knäcktratten den är super. Jag beställde en till min pappa också

    SvaraRadera