fredag 1 november 2013

Förmiddagsfikat!

Efter att ha satt upp glasfiberväv i sovrummet unnade jag mig en lugn stund med en kopp kaffe och jultidningen jag köpte av barnen. En härlig stund!
 
 
Vad tyckte jag om tidningen då? Jo, jag hittade en hel del saker jag skulle kunna tänka mig att göra. Allt var kanske inte nya saker, men ibland behöver man bli påmind om sånt man vet och har gjort tidigare. Att använda is till dekorationer är ju vackert, om vädret tillåter. Pynt av muffinsformar? Tja, kanske något för barnen? En del virkade saker fanns det, gran, tomte, snögubbe mm, som jag blev lite sugen på att göra. Jag gillar att virka! Polkapraliner lät otroligt gott. (Vill man lära sig mer om att tillverka praliner och få bra idéer till recept så rekommenderar jag en titt i Tomtens dotters blogg!)
 
Jag hade en trevlig stund med tidningen, fick en del bra idéer, ja, jag är ganska nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar