fredag 29 november 2013

Årets pepparkakshus 2013!!!

Som sagt, det blev en borg. Jag har monterat den, barnen och jag har dekorerat den. De är så nöjda, jag med! Det är långt ifrån perfekt, men det är väldigt härligt!
Jag satte ihop det med smält socker. Det gick riktigt lätt, lättare än färdiggjorda pepparkakshus eftersom jag kunde doppa alla delar i sockret. 
Kristyren gjorde jag av en äggvita, 4 dl florsocker och en tsk citronjuice, som jag vispade med elvisp och spritsade med en plastpåse med avklippt hörn.


Barnen dekorerade. Vi köpte non-stop mjölkchoklad. Påsen hade julbilder på framsidan men godisarna hade inte direkt juliga färger. Men vad gör det? Oskar satte också dit marshmallows och Elvira satte dit nappar.

Framsidan (uppe t.v.) har vi hjälpts åt med, Oskar till vänster, jag i mitten och Elvira till höger. Uppe t.h. är Elviras verk, nere t.v. är Oskars och nere t.h. har de gjort lite var av.


Vi är mycket nöjda med vårt hus!

 
Är du intresserad av hur man på ett mer professionellt vis gör pepparkakshus så rekommenderar jag Nillis blogg och hennes steg-för-steg anvisningar! (Jag såg dem inte i tid.)

1 kommentar: