måndag 18 november 2013

Svårt att förstå

Är det någon mer än jag som har svårt att förstå att det snart är dags? Från att ha väntat och längtat i september och oktober har jag hamnat i något slags vakuum. Jag hajar till då och då och inser att vi firar första advent på jobbet om 1½ vecka, att vi bara har 2 veckor och 2 dagar på oss att öva inför klassens julfest, att det bara är 5 arbetsveckor kvar före jul osv. Däremellan (och det har säkert med vädret att göra) går jag omkring och tycker att det lika gärna kunde vara vår eller tidig höst eller så. Avsaknaden av snö gör väl sitt till.

Ibland läser jag andra julbloggar där någon beklagar sig över att de inte har några julkänslor och tycker att det är väl självklart att man inte går runt och har det hela tiden, men nu är jag där själv och gnäller. Jag gick ut hårt och så tog orken slut, typ. Förstår ni vad jag menar? Jag vet att jag är luddig...

Nåja, i veckan ska jag göra pepparkaksdegen, i helgen bakar vi och sen kanske vi snart sätter upp nån julslinga eller så. Då känns det nog lite bättre!

Och så väntar jag på att få besked om mitt sista PM på SO-kursen, jag vill bra gärna veta att jag är godkänd, så jag kan lämna det där bakom mig... Efter det kan jag nog slappna av lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar