onsdag 20 november 2013

Noel

Idag har jag tittat på filmen Noel, som Amanda (It's a holly, jolly christmas!) skrev om här om dagen. Jag har aldrig hört talas om filmen tidigare, men när jag såg att Susan Sarandon är med i den så blev jag lite nyfiken. Det är en lite sorglig och vemodig film om ensamhet, kärlek, gamla föräldrar och änglar som utspelar sig i jultid. En ensam kvinna och hennes mamma med Alzheimers, en svartsjuk kille och hans flickvän, en man som inte vill dö ensam, en man som saknar sin fru och en kille som längtar tillbaka till sitt livs bästa jul, som firades på en akutmottagning och som vill få en bra jul en gång till. Det är inte den bästa film jag har sett, en del delar var lite för överdrivna och en del lite för sentimentala, men den var lite rörande och jag tyckte om den.

2 kommentarer:

  1. Denna har jag aldrig sett, men det kanske man skulle göra :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den var bra! Grät en del om jag inte miss minner mig!

    SvaraRadera