onsdag 6 november 2013

Vinfabrikens äppelglögg

I fredags var det glöggpremiär på systembolaget. Tidigare har man bara kunnat köpa förbeställd glögg (Blossa 13) och kvarbliven glögg från förra året, men har de fått in mer glögg. I helgen smakade jag Vinfabrikens alkoholfria äppelglögg (de har en variant med alkohol också, för dem som gillar det).
Jag gillar äppelglöggar, de har ofta en frisk smak. Den här var riktigt god. Äppelsmaken får mig att tänka på de klargröna Granny Smith-äpplena, ni vet. Glöggkryddorna finns där, inte jättestarkt, men nog för att göra den till en riktigt god glögg.

På systembolagets hemsida kan man läsa detta: Halvsöt, kryddig, balanserad smak med inslag av kardemumma, vinteräpplen, kanel, ingefära, pomerans och vanilj.

Jag kan tänka mig att dricka denna fler gånger!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar