tisdag 29 oktober 2013

Dans kring julgranen

Jag har köpt en skiva med julsånger. Min man uppskattar nämligen inte den julmusik jag har sen tidigare, så jag tänkte att den här kanske han gillar. (Han brukar tjata om Lusse lelle.)Dessutom tänkte jag att barnen kommer gilla att dansa till den. På skivan finns sånger som Nu är det jul igen, Vi äro musikanter, Räven raskar över isen och annat dansvänligt. Låter jättebra, i teorin. I praktiken när hela skivan förstörd eftersom en lekledare inte bara introducerar varje sång, typ "Nu är det dags för långdans" utan också kommer med klämkäcka kommentarer HELA sången igenom. "Kom igen och var med nu allihop!" "Nu är det dags att spela fiol!" och liknande... Skivan är med andra ord helt förstörd, ibland hör man inte ens vad de sjunger utan bara hennes tjat.

Köp den inte!
 

Om någon har tips på en bra skiva med danslekar (kring granen) så får ni gärna hojta till, den kan jag ha användning av på jobbet också.

2 kommentarer:

  1. Vad trist, är skivan lite äldre? Jag har för mig att jag också köpte någon sådan skiva när mina tonåringar var mindre och blev jättebesviken. Annars är ju de där klassiska julsångerna mysiga, dem an själv dansade till som barn. Jag har en gammal skiva med Bosse Larsson :)

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att de lagt in det på skivan man vill ju bara ha musiken

    SvaraRadera